سفرنامه اردوی مشهد - نویسنده : امیر مهدی درانی
موضوع مقاله : سفرنامه اردوی مشهد - نویسنده : امیر مهدی درانی

بنام خالق هستی

برنامه سفر زیارتی مدرسه انصار القائم در تاریخ 25/11/1393

اردوی زیارتی مشهد روز شنبه بود که همه دانش آموزان از یک هفته پیش شور و اشتیاق زیادی داشتند و برنامه های مربوط به اردو را می چیدند .

روز شنبه آمد و تمامی بچه ها با شادابی وارد مدرسه شدند اینقدر که فکر بچه ها مشغول اردو بود که درسهای مربوط را گوش نمی کردند و فقط و فقط به اردو فکر می کردند.

در این روز ما سر ساعت 2 تعطیل شدیم و به سمت منزل برای بستن چمدان رفتیم چون قرارمان ساعت 5 در مدرسه بود.

ساعتها برای ما دیر می گذشت اما بالاخره ساعت 5 شد و ما با اتوبوس به سمت راه آهن حرکت کردیم. ساعت حرکت قطار 7:40 دقیقه و قطارمان چهار تخته نور بود که بسیار تمیز و مرتب بود. بچه ها طبق بلیط های تهیه شده به کوپه هایشان رفتند. هیچ کس آرام و قرار نداشت و بچه ها هم شیطنت می کردند.

همه شب در قطار بودیم و فکر می کنم هیچ کس تا صبح از خوشحالی نخوابید. صبح ساعت 7:45 به شهر مقدس مشهد رسیدیم چند لحظه ای در راه آهن ماندیم تا آقای میری اتوبوس را پیدا کنند . هوا بارانی بود و کمی سرد اما دلهای بچه ها گرم گرم بود.

به هتل جواد که هتل چهار ستاره تاپ بود رسیدیم که هتل عالی بود و آقای میری پس از گرفتن پلان اتاقها بچه ها را به اتاق هایشان راهنمایی کردند.

بعد از گذاشتن چمدانها در اتاقها به رستوران برای صرف صبحانه رفتیم و بعد برای زیارت مرقد امام رضا (ع) راهی حرم شدیم . بعد از دو ساعت زیارت و خواندن نماز به هتل برای صرف نهار بازگشتیم.

ساعت 5 عصر قرار بود به مرکز خرید الماس شرق برویم تا بچه ها سوغاتی هایشان را تهیه نمایند .

فردای آنروز به بازار رضا و عصر هم به پارک آبی آفتاب که فوق العاده بود رفتیم که در آنجا همه با شادابی به سمت سرسره های آبی می رفتند .

شب را بخاطر خستگی زیاد در هتل استراحت کردیم .

و اما فردا به سر آمد و روز آخر فرا رسید .

صبح به کوهسنگی رفتیم و در آنجا تفریح و بازی کردیم و عصر هم برای خداحافظی به حرم ثامن الحجج رهسپار شدیم که لحظه خداحافظی خیلی سخت است با چشمان گریان از امام رضا خواستیم تا دوباره ما را بطلبد.

ساعت حرکت قطار به سمت تهران 6:45 دقیقه و قطارمان سبز بود. همه با خود می گفتند چه زود گذشت، واقعا" هم مثل آب خوردن زود تمام شد ولی خیلی خیلی خوش گذشت و مسافرت به یاد ماندنی بود.

در این سفر آقایان میری ، کرم الدین ، دانشمند و طاهری بچه ها را همراهی می کردند که بسیار زحمت کشیدند تا به تک تک بچه ها خوش بگذرد و خاطره خوشی برای آنها بجا بماند.

با تشکر از زحماتشان امیدوارم سال آینده هم بتوانیم در کنار یکدیگر به زیارت امام رضا (ع) برویم.